Останні новини

"Не проблема безпеки, а проблема шахрайства": експерт розповів про нові штрафи для українців

"Накручування" пробігу на автівках відтепер може каратися штрафами. Наприклад, заробляння на таких маніпуляціях коштуватиме 34 тисячі гривень.

Kyiv Live дізнався у Влада Антонова, автора пабліку "dtp.kiev.ua", що це означатиме для наших водіїв та які сценарії нам обіцяє.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/dP9xQbEGN5I" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

"Це більше не проблема безпеки, а проблема шахрайства. На жаль, ми стикаємося з ситуацією, коли пробіг в 2, а то й 3 рази більше за заявлений. Тобто вартість за 150 тисяч кілометрів, а насправді там 300 або й більше", - каже експерт.

Антнов радить не вірити, якщо вам кажуть, що європейський автомобіль наїздив 100 тисяч кілометрів - це число завжди в рази більше.

За словами експерта, шахраювання на пробігу вартуватиме покупцю зайвих витрат на саму автівку та її наступне технічне супроводження.

"Якщо ви на авторинку купляєте автомобіль, то дуже уважно його первірте на декількох СТО".

Перевірку на махінації з пробігом роблять комп'ютерно; так ви дізнаєтеся справжній пробіг автівки. Процедура коштує близько 700 грн.

Антонов вважає, що контроль за здійсненням штрафів за "накручування" буде непростим.

"Як це контролюватимуть, я поки не маю уяви. І це контролювати досить важко, бо важко знайти ту відповідальну особу, котра безпочередньо скрутила пробіг". 

Як каже експерт, часто так буває, що людина продає авто вже з "змахльованими" цифрами.

"Є таке явище: коли завозять автомобіль з Польщі, то на митниці можуть пробіг навіть збільшити, аби ввезти дешевше, платити менше мито. А потім на авторинку в Києві, наприклад, зробити з 400 тисяч кілометрів 200 тисяч".

Це дозволить продати машину за 15 тисяч доларів замість реальних 7.

Таку махінацію людина можна провернути з комп'ютером: просто налаштувати потрібні параметри на вузлах авто, або на щитку, де зазвичай перевіряють, скільки машина проїхала.

В Європі автівки з "накрученими" показниками їздять до менш розвинених країн з держав-автогігантів. Наприклад, з Німеччини новенький "кінь" їде до Польщі, а потім, трохи поїздивши, і до України, каже Антонов.

Нагадаємо, білоруська компанія-авіаперевізник "Белавіа" змінила правила для пасажижів, які летять у Мінськ. Тепер необхідно заповнювати бланк про стан здоров'я, можливі контакти із хворими та транзитні маршрути.

Вийти в ефір