Останні новини

Монетизація пільгового проїзду: хто виграє від нововведень у сфері транспорту

У маленьких містах це може бути вигідно для пільговиків, а у великих - далеко не факт.

Близько 2,4 млн українців мають право на пільговий проїзд у громадському транспорті, також ще є 11 млн пенсіонерів, які у більшості міст їздять безкоштовно. Для того, щоб зробити фінансування пільгового проїзду більш прозорим Міністерство соціальної політики розробило документ, який передбачає заміну пільг виплатами, тобто монетизацію.

Що зміниться та чи є ризики для пільговиків розповідає Kyiv Live з посиланням на Obozrevatel.

Читайте також: Як виглядає спецперепустка у громадський транспорт

Як розповів заступник Міністра соцполітики Віталій Музиченко, це нововведення дасть змогу зрівняти в правах громадян, які живуть у великих містах і користуються багатьма видами транспорту, і жителів невеликих населених пунктів, де транспорт ходить навіть не щодня.

Як уже відомо, монетизація пільгового проїзду в громадському транспорті не стане обов'язковою. Її буде передано на розгляд місцевих рад, які самостійно повинні визначити форму монетизації, розміри та періодичність виплат, залежно від можливостей місцевого бюджету. Форма монетизації може бути абсолютно різною – готівкові виплати, зарахування грошей на карту або зараховані поїздки на карту. 

Кому потрібна монетизація?

Перші, хто дійсно виграє від монетизації пільг, – це перевізники. У багатьох містах пільговий проїзд зараз завдає їм чимало проблем. Зараз кошти на проїзд пільговиків повинні компенсувати з місцевих бюджетів, але гроші або затримують, або виділяють не в повній мірі. Особливо від цього страждає комунальний транспорт.

Якщо ж пільги монетизують, гроші за кожну конкретну поїздку йтимуть до бюджету підприємства. Відповідно, прибуток збільшиться, і можна буде більше вкласти в модернізацію рухомого складу.

Пасажирам монетизація пільг теж має спростити життя. Водії приватних маршрутів часто відмовляються брати їх у салон, адже це – втрачений прибуток для конкретного водія. Після монетизації пільговиків і не пільговиків не можна буде відрізнити, і проблема відпаде.

Крім того, використовувати кошти від монетизації можна буде в будь-якому куточку країни і на будь-якому виді транспорту. А якщо раптом ви не користуєтесь громадським транспортом – витратите їх на інші цілі.

Теперішня компенсація за проїзд пільговиків часто стає чорною дірою в місцевих бюджетах, це своєрідний розсадник для корупційних схем. Навіть, якщо гроші виділили вчасно і в потрібному розмірі – чи дійдуть вони до перевізників, ще питання. Система монетизації дозволяє зробити розподіл коштів більш прозорим.

Чи є підводні камені?

Скільки поїздок на місяць монетизують пільговикам – вирішуватимуть на місцевому рівні. Згідно з дослідженнями, в громадах, де діє електронний квиток, пільговики на місяць здійснюють приблизно 25-30 поїздок. У постанові Кабміну 2018-го було встановлено приблизно таку ж мінімальну соціальну норму – 30 поїздок. 

Таким чином виходила непогана сума для маленьких населених пунктів, де транспорт дешевший і користуються ним не щодня. Але, наприклад, у Києві, якщо пільговику потрібно буде їздити на роботу з пересадкою – цієї суми вистачить, може, на тиждень і решту часу доведеться кататися за свої гроші.

Крім цього монетизація пільг становить додаткове навантаження на місцеві бюджети. Тобто, у разі дефіциту бюджету міста, пільговики можуть залишитись взагалі без компенсацій.

Нагадаємо:

  • Міністерство соціальної політики планує монетизувати пільги на проїзд для українців. Це допоможе урівняти права громадян, які живуть у великих містах та часто користуються транспортом та тими, хто живе у селах або малих містечках.

Більше оперативних новин шукайте в Telegram Новини Live. А от бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. P.S. Tik Tok в нас також є!


Вийти в ефір
08.05