Останні новини

Офіціантів чи продавців, які не говоритимуть з клієнтами українською, не штрафуватимуть, - "мовний обмудсмен" Кремінь

Із 16 січня в Україні починає діяти закон, який змушує працівників закладів обслуговування спілкуватись винятково українською

Штрафи за порушення "мовного закону" у магазинах та ресторанах платитимуть не безпосередні працівники, які порушили закон, а власники. Саме вони нестимуть відповідальність за те, якою мовою зустрічатимуть клієнтів працівники.

Про це розповів уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, передає Kyiv Live.

“Штраф не буде стягатися з персоналу, який безпосередньо буде порушувати мовний закон, а з суб’єкта господарювання. Тобто, якщо таке порушення є на рівні супермаркету, то керівник мережі зобов’язаний такі порушення усунути. Якщо їх буде декілька протягом року, а я називаю це злісними порушеннями мовного законодавства, то, звичайно, ми будемо діяти, як це визначено законом”, – розповів Тарас Кремінь.

За його словами, навіть у випадку виявлення порушень клієнтами, власникам закладів дають шанси все виправити.

“Можливі порушення, які відбудуться, повинні формуватися відповідно до закону за такою процедурою. Передовсім складається акт, якщо така скарга надходить на нашу адресу. І попередження до суб’єкта господарювання про усунення можливого порушення закону. Якщо протягом 30 діб таке порушення не буде усунуте, ми складаємо протокол і оголошуємо постанову про стягнення з суб’єкта господарювання штрафу від 300 до 400 неоподаткованих мінімумів доходів громадян”, – наголосив "мовний омбудсмен".

Нагадаємо, з 16 січня в Україні починає діяти закон про обов'язкове використання української мови у закладах сфери обслуговування. За недотримання - передбачені чималі штрафи. У парламенті цей проект викликав суперечку і група депутатів від "Слуги народу" пропонують скасувати дію документа.

Вийти в ефір
17.01