Останні новини

Ремонт у 5 мільярдів та майже стільки ж років: фахівці розповіли деталі реставрації мосту Патона

Повернути на міст планують і трамайні колії

Наприкінці лютого стане відомо, хто розробить проєктно-кошторисну документацію ремонту мосту Патона, що знаходиться в аварійному стані. Поки документів немає, експерти називають приблизні цифри, у які може коштувати місту реставрація чи не найголовнішої переправи - це 5 млрд грн. Утім, плани мерії з капітальною заміною майже всього "начиння" мосту Патона - гарне рішення.

Про це у прямому ефірі Kyiv Live розповіли юрист, депутат від ЄС у Київраді Андрій Порайко та доктор технічних наук НАН Олександр Шимановський.

міст Патона.jpg

Фото zn.ua

Читайте також: На Подолі водій залишив автівку просто на трамвайних коліях

На думку Порайка, плюсом проєкту ремонту є врахування потреб велосипедистів, пішоходів, повернення трамваїв. За словами депутата, правильніше було б вираховувати пропускну здатність мостів по людям, а не автомобілям. Так роблять у багатьох європейських містах.

"Відповідно, розвиток транспортної інфраструктури у бік громадського транспорту, мікромобільності - є правильним напрямком. Скільки людей можуть переміститися в трамваї, що буде якщо вони пересядуть на власний транспорт? Пропускна спроможність людей залишиться та сама, але ми розвантажимо місто від автомобілепотоку".

Голова правління академії будівництва Шимановський погодився з Порайком та зазначив, що за 68 років усі конструкції мосту вже вичерпали свої терміни експлуатації. Показовими "дзвониками" стали три аварії у 2018 та 2019 роках. У інституті вирахували, що на безпосередній ремонт мосту Патона потрібно буде 2,5 роки.

"Бо основні металеві конструкції та опори планують залишити, що прискорить процес будівництва. На сьогодні і з лівого, і з правого берега є 8 смуг під'їзду, а сам міст - 7 смуг, тож він стримує транспорт, особливо у години пік. Спочатку буде відремонтована та введена в експлуатацію одна половина мосту, а потім - друга", - розповів деталі реконструкції науковець.

На думку Шимановського, роботи на мосту несуттєво вплинуть на транспортний рух Києва. Дві смуги для автомобілістів лівого берега, та одна - для правобережних, що рухаються до Дарницького, Дніпровського та Деснянського районів - цього має вистачити для столиці.

Окремо голова академії будівництва розповів про тих, хто братиме участі у тендері на проєктно-кошторисну документацію мосту. За його словами, списку, як такого, ще не існує.

"Обсяг робіт та їхня вартість буде визначена після того, як буде завершена експертиза проєктних рішень. На це піде приблизно 2 роки. І лише коли експертиза дасть "добро", тоді замовник робіт (Київавтодор та мерія) може приступити до формування тендерної документації на проведення ремонту", - резюмував Шимановський.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/plmSdoTEMxc" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Нагадаємо:

  • Наступного тижня Київавтодор розпочне публічні закупівлі, аби знайти компанію-підрядника, що розробить кошторис для реставрації мосту Патона. Переможця визначать у кінці березня. Відремонтувати планують проїжджу частину, тротуари, опорні конструкції тощо.
  • У Києві міст Патона 5 листопада святкував свій "день народження". Рівно 67 років тому споруду ввели в експлуатацію. Академік Євген Патон, іменем якого названо міст, безпосередньо брав участь у проектуванні і будівництві споруди.

Більше оперативних новин шукайте в Telegram Kyiv Live. А от бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. P.S. Tik Tok в нас також є!

Вийти в ефір
27.02