Вибух автомобіля на ходу в Києві: експерт радить, як безпечно встановлювати газове обладнання у машині
Інцидент потрапив на камери відеоспостереження
23 лютого на перехресті вулиць Марка Вовчка та Сирецької у машини вибухнув двигун. Відтак Kyiv Live з'ясовував, чи можна встановлювати газове обладнання в автівці.
Про техніку безпеки у прямому ефірі розповів Віталій Лютий, директор компанії газових технологій.
Читайте також: У Києві в маршрутки на ходу ледь не відлетіло колесо. Відео
Аварія із займанням потрапила в об'єктив камери відеоспостереження. На них видно, як під кермом авто щось вибухає. Чоловік з лопатою намагався загасити полум'я снігом з узбіччя. Ймовірна причина загорання - несправна газова установка. Водій, на щастя, не постраждав.
Чи безпечно встановлювати таке обладнання в авто, розповів глядачам Віталій Лютий. За його словами, якщо монтуватимуть таку установку за всіма правилами й з гарних матеріалів, вона буде цілком безпечною.
"На жаль, більшість "спеціалістів" роблять такі установки з порушенням норм та вимог, закривають на них очі, і кінцевим результатом є те, що ми побачили сьогодні на дорозі. Дуже багато компонентів уже використовувалися раніше, це стосується газових балонів", - зазначив Лютий та поділився деякими "лайфхаками".
Правила безпеки для газових установок в автівці
- Газовий балон має бути не старше 10 років;
- Має бути без корозії;
- Мати мультиклапан, що включає в себе підривний клапан і запорний, який закривається у непередбачуваних ситуаціях;
- Обладнання має проходити технічне спостереження кожні 10-5 тисяч кілометрів, і це не тільки заміна газових фільтрів, а й перевірку кріплення балона тощо;
Лютий стверджує, що спеціалісти по монтуванню таких систем мусять мати відповідні ліцензії, але насправді навіть компанії з гучними іменами, які надають такі послуги, документів не мають. Органів перевірки таких ліцензій також нема.
"Коли в Україні пішов бум по установці ГБО в 2011-12 році, з'явилося дуже багато фірм-пролісків, які "виросли" на кожному кроці. Заявляю з усією відповідальністю: навчитися цьому за півроку-рік, на жаль, не виходить", - сказав експерт.
За такі інциденти, як сьогодні на перехресті двох вулиць, має нести відповідальність фірма-монтажник, каже Лютий. Але не слід виключати й людський фактор, коли водій сам хоче встановити ГБО подешевше і простіше, зауважив гість.
Що робити у разі займання?
- якщо обладнання не має автоматичних запорних клапанів, ліпше не гасити полум'я самому;
- швидко покиньте автівку та відійдіть на безпечну відстань.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/U4u3IxCKorg" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Нагадаємо:
- Київська міська прокуратура повідомила про підозру директору приватного товариства та виконробу за фактом порушення правил безпеки на будівництві. Внаслідок цього з висоти впав один будівельник та загинув.
- У Києві на будівельному майданчику сталась трагедія. 20-річному хлопцю під час роботи відірвало ногу спеціальним обладнанням.
Більше оперативних новин шукайте в Telegram Kyiv Live. А от бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. P.S. Tik Tok в нас також є!