Останні новини

За що СБУ “наїхало” на “B2B Jewelry”?

Скандальна ювелірно-пірамідна схема, схоже, остаточно розвалилась. Служба безпеки України вчора відрапортувала про припинення діяльності фінансової піраміди, не вказуючи назви. Але вже із фотографій з ювелірного салону та характерних “сертифікатів” на столі можна було зрозуміти — це вони. Та й сума залучених грошей — 250 мільйонів доларів — наголошувала на тому, що мова про якусь дуже відому й розкручену фінансову кампанію. Як же працювала система “B2B Jewelry”, жертвами якої, за даними СБУ, стали 600 тисяч українців?

Суть “піраміди”

За зовнішніми ознаками “B2B Jewelry” презентувалась як звичайний бізнес-проект з реалізації ювелірних виробів. Проте, варто було лише трохи зануритись, як ставав помітний “фінансово-пірамідний” підтекст бізнесу. 

СБУ заблокувала фінансову піраміду B2B Jewelry — Фiнансовий клуб

Проект заснований влітку 2018 року, а з осені 2019-го по всій країні почали пафосно відкриватись ювелірні салони, де вартість золота та срібла ледь не вдвічі-втричі перевищувала ціну у конкурентів. Хто хотів — купував за такою ціною, а разом з тим отримував ще й обіцянку повернути 104% вартості товару протягом року. Тобто, придбав обручку за тисячу, за рік — тобі нарахували 1040 гривень, ще й обручка у тебе. Іншим клієнтам консультанти магазинів пропонували “щось цікавіше” - придбати не сам виріб, а “подарунковий сертифікат” від тисячі гривень. І не простий, а “депозитний”, із відсотковою ставкою 8% у тиждень, а це цілих 416% у рік! Відсотки мали надходити в особистий кабінет на офіційному сайті компанії, а звідти їх можна було б переводити на банківську картку.

Такі цілком нереальні цифри одразу змусили багатьох експертів засумніватись у адекватності проекту. Навіть Національна комісія із цінних паперів та фондового ринку закликала не інвестувати в проект. Усі інші назвали його “фінансовою пірамідою” - бізнес-проект, який забезпечує прибутковість вкладників за рахунок залучення нових. Крім того, у компанії працював принцип мережевого маркетингу, коли кожен клієнт міг залучити нових клієнтів, отримавши за це додаткові бонуси.